W BMW występują dwa rodzaje opornic, zależnie od zastosowanego wentylatora- pojedyncze i podwójne. Wentylator z pojedynczą opornicą zwykle występował w niższych modelach (serii 3). Jak się upewnić? Jest na to kilka sposobów? Można obejrzeć wentylator i zobaczyć ile opornic jest zamontowanych na jego obudowie. Biorąc pod uwagę, że większość aut ma niepewną historię serwisową i jest możliwość że ktoś wykonał niefachową naprawę proponuje inny sposób.
Należy wypiąć wtyczkę wentylatora z wiązki. Można to zrobić kładąc się pod auto od strony zderzaka. Dla wygody można skorzystać z kanału lub podlewarować auto.
- Jeżeli wtyczka ma 3 piny, to znaczy ze zastosowana jest pojedyncza opornica.
- Jeśli piny są cztery, to opornica jest podwójna.
- W przypadku gdy wtyczka jest zupełnie inna, znaczy to, że zastosowano elektroniczny moduł sterujący pracą wentylatora. Występował on np w e39 z końca produkcji.
Wtyczka 3 pin