F.A.Q.

Jeśli masz jakieś pytanie, sprawdź czy odpowiedz na nie nie została już udzielona.

 

Nie działa dmuchawa wewnątrz auta, czy po wymianie rezystora zacznie działać?

Zajmujemy się sprzedażą rezystora wentylatora nagrzewnicy (chłodnicy klimatyzacji). Brak nawiewu w kabinie zwykle spowodowany jest awarią opornicy zwanej potocznie „jeżem” dmuchawy. Te dwa elementy nie są ze sobą powiązane. Naprawa jeża jest opisana tutaj.

 

Czy wentylator zawsze powinien się załączyć po włączeniu klimatyzacji?

Klimatyzacja nie włączy się jeżeli temperatura otoczenia jest poniżej +7 stopni Celsjusza.

 

Przy sprawdzeniu „na  krótko” wentylator nie kręci się gdy podaję napięcie na 3 (najwyższy bieg) ani na żadnym innym.

Oznacza to że silnik wentylatora jest niesprawny. Może być to spowodowane tym, że od długiego czasu opornica była zepsuta i silnik zatrzymał sie przez korozję i zanieczyszczenia, które dostały się do uzwojenia. W takim przypadku silnik trzeba wymontować, rozebrać i wyczyścić. Można spróbować zaaplikować np WD40 i próbować rozruszać silnik. Jeśli się to powiedzie z czasem silnik powinien ucichnąć (na początku może pracować głośno).

 

Na 3 biegu wentylator próbuje ruszyć ale nie ma siły. Gdy pomogę mu wystartować kręci się bardzo wolno. Na 1 i 2 biegu wentylator nie startuje.

Prawdopodobnie przynajmniej jedno uzwojenie w silniku jest uszkodzone (są trzy). Wentylator należy zanieść do zakładu zajmującego się przewijaniem silników i tam uda się go naprawić. Koszt usługi nie powinien przekroczyć 100zł.

 

Wentylator się zaciął, nawet ręką nie można poruszyć łopatek.

Powodem są magnesy w silniku, które oderwały się od obudowy i zablokowały uzwojenie. Naprawę można spróbować wykonać samodzielnie. Magnesy wystarczy przykleić do oczyszczonych ścianek obudowy mocnym klejem np Loctite. Ważne żeby klej był płynny i pozwalał na nałożenie cienkiej warstwy (Poxipol się nie nadaje). Jeżeli któryś magnes jest pęknięty należy udać się do zakładu naprawy silników elektrycznych.